«Συνταγή» επιτυχίας ενός εστιατορίου..υπάρχει;

Ο χώρος της εστίασης ναι μεν είναι «μαγικός» και μπορεί να προσφέρει ηθική και υλική ανταπόδοση όμως συχνά αμφισβητείται κατά πόσο αποτελεί μια σωστή επιλογή επένδυσης, διότι εμπεριέχει ρίσκο και κρύβει ατέρμονους κινδύνους. Με ποιες μεθόδους ο επιχειρηματίας θα μπορούσε να διασφαλίσει την επιτυχημένη «διαδρομή» του εγχειρήματός του; Ακολουθώντας το σοφό ρητό η «αρχή ήμισυ παντός» σημαντικό ρόλο παίζει, ο σωστός επιχειρηματικός σχεδιασμός και προγραμματισμός πριν καν πραγματοποιηθεί η πρώτη εργασία.

Ιδού οι παράγοντες που θα πρέπει λάβει ο εστιάτορας υπόψη του αν  φιλοδοξεί να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο της εστίασης.

Επιλογή του σωστού τύπου κουζίνας

Παραδοσιακή Ελληνική; Μεξικάνικη ή Ιταλική Κουζίνα; Αν ο ιδιοκτήτης είναι δεινός μάγειρας ή αν έχει προσλάβει τον καλύτερο chef έχει σημασία, μόνο όταν επιλεχθεί η κατάλληλη ταυτότητα του εστιατορίου. Πιο συγκεκριμένα, ο τύπος που υιοθετεί το κάθε εστιατόριο προσδιορίζει:

  • το ανάλογο πελατολόγιο
  • τον εξοπλισμό και το ύφος του εσωτερικού του εστιατορίου (όπως πχ η διακόσμηση του χώρου)
  • τη στρατηγική marketing

Κοινώς, το κατάλληλο είδος εστιατορίου στο σωστό είδος της αγοράς, μπορεί να αποδώσει πολύ καλά από οικονομικής πλευράς!

Η κατάλληλη τοποθεσία

Το location του εστιατορίου αποτελεί μεγάλη πρόκληση, διότι προσδιορίζει το ποσό που θα πρέπει να δαπανά ο επιχειρηματίας μηνιαίως για το ενοίκιο (εκτός αν είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης) και παίζει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό του ανάλογου πελατολογίου. Η τοποθεσία μπορεί επίσης να διευκολύνει την ανάπτυξη της επένδυσής του. Για παράδειγμα ένα μαγαζί σε κεντρικό δρόμο θέλει λιγότερη προβολή από ένα άλλο το οποίο βρίσκεται σε κάποιο στενό.

Επιλογή προσωπικού

Το άρτια εκπαιδευμένο και ευγενικό  προσωπικό μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικά τη «βιτρίνα» της επιχείρησης. Ο εστιάτορας θα πρέπει να έχει κατά νου πως η συμπεριφορά, η εμφάνιση και η υγιεινή των εργαζομένων παίζει καθοριστικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του εστιατορίου. Μάλιστα πολλοί επιχειρηματίες μη δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη σωστή επιλογή προσωπικού, προκαλούν τη δυσαρέσκεια των πελατών τους που σε κάθε περίπτωση αναμένουν μια ευπρέπεια εσωτερική και εξωτερική.

Δημιουργία του σωστού μενού

Ο αριθμός των πιάτων και των σπεσιαλιτέ πρέπει να είναι συγκεκριμένος και σε κάθε περίπτωση πρέπει να ανταποκρίνεται με επιτυχία στο είδος του εστιατορίου που αυτός πρεσβεύει. Συμπληρωματικά, θα πρέπει να συνοδεύονται από τη σωστή σε κάθε περίπτωση τιμολόγηση. Κατά τη δημιουργία των πιάτων, τα πιο πολλά υλικά είναι φρέσκα και κοντολήξιμα και αν δεν χρησιμοποιηθούν, πετάγονται γεγονός που εξασφαλίζει την οικονομική «φθορά» του επιχειρηματία. Το μενού δεν είναι δυνατόν να ικανοποιεί τους πάντες, όμως ο σωστός συνδυασμός των πιάτων μπορεί έξυπνα να καλλιεργεί τις γαστριμαργικές ορέξεις των πελατών!

Μαρκετιγκ, μάρκετινγκ, μάρκετιγκ

Μεγάλο ποσοστό επιτυχίας μιας επιχειρηματικής προσπάθειας βασίζεται στο σωστό marketing strategy (online προβολή, εντύπα κλπ.). Πολλοί επιχειρηματίες έχοντας ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στη γνώσεις τους και στις δυνατότητές τους θεωρούν την τακτική «θα γίνουμε γνωστοί από στόμα σε στόμα» πανάκεια. Δεν δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην προώθηση της επιχείρησής τους, προσπαθώντας παράλληλα να μην καθορίσουν ένα συγκεκριμένο αρχικό budget διαφήμισης που μπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» για να γίνει το εστιατόριό τους ευρέως γνωστό. Θα πρέπει να λάβουν υπόψη, πως όσο σπουδαίο και αν είναι το προϊόν τους δεν θα καταναλωθεί αν δεν γνωρίζει ο κόσμος την ύπαρξή του.

Σωστή επιλογή εταιρείας χονδρεμπορίου

Οι καθημερινοί ρυθμοί και οι απαιτήσεις για τη δημιουργία των καλύτερων δυνατών πιάτων που θα ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη κατανάλωση των πελατών απαιτεί και την επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη-προμηθευτή. Ο εστιάτορας πρέπει να επιλέξει μια κορυφαία εταιρεία που να δραστηριοποιείται επιτυχώς στην τροφοδοσία, στον εξοπλισμό και στον εφοδιασμό των επαγγελματιών μαζικής εστίασης, παρέχοντας επαγγελματική εξυπηρέτηση, διαθέτοντας σε ανταγωνιστικές τιμές και σε μεγάλη ποικιλία, ποιοτικά προϊόντα, που θα αποτελέσουν τη «μαγιά» της σύνθεσης των καλύτερων γεύσεων.

Αυτοί είναι κάποιοι από τους «άξονες» στους οποίους θα πρέπει «αρμονικά» να κινηθεί ένας επιχειρηματίας αν επιθυμεί να ασχοληθεί με τον χώρο της εστίασης. Μετά την έναρξη της δραστηριότητας της επιχείρησης, ο εστιάτορας καθημερινά «ακροβατεί» σε ένα τεντωμένο σκοινί προσπαθώντας να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του εστιατορίου αλλά πάνω από όλα σε αυτές των πελατών, πολεμώντας διαρκώς τις διάφορες αντιξοότητες. Αν όμως έχει φροντίσει να δημιουργήσει την κατάλληλη βάση και τις κατάλληλες προϋποθέσεις, ίσως το εγχείρημά του να του ανταποδώσει τα μέγιστα και να διακριθεί ως top επιλογή στο συγκεκριμένοι κλάδο!


Εκτύπωση   Email